Психології

Загальна інформація

Керівництво

Завідувач кафедри психології:

Любов Василівна Долинська — кандидат психологічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України.

Заступник завідувача кафедри: 

Графік роботи

З понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00

Графік чергування лаборантів:

П.І.Б. Понеділок Вівторок Середа Четвер П’ятниця
           

Контакти кафедри

https://www.facebook.com/kafedrapsychologyffon/

Телефон: +38(044)486-36-65

Електрона скринька: psychologycaf@gmail.com

Поштова адреса: 01054, м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14, 8 поверх, кабінет 8-5

Склад кафедри

Сьогодні на кафедрі працюють: кандидати психологічних наук, професори Т.М. Лисянська, Л.М. Ширяєва; кандидати психологічних наук, доценти Н.В. Андріяшина, О. О. Білінська, С.А. Богданова, І.В. Воронюк, А.В. Зінченко, Л.П. Матяш-Заяц, О.В. Строяновська, О.В. Темрук; старші викладачі С.П. Сагайдак, Н.В. Співак, І.М. Степаненко.

1

Кафедра психології

Інституту філософської  освіти і науки (2009 р.)

2«Старожилами» кафедри є професори Л.В. Долинська, Т.М. Лисянська, Л.М. Ширяєва, старший викладач Н.В. Співак.

Професор, Заслужений працівник освіти України Т.М. Лисянська, учениця професора О.В. Скрипченко працює на кафедрі з 1977 року. Її наукова діяльність присвячена проблемам мислення учнів та процесу оптимізації підготовки вчителів  до управління розвитком мислення учнів. Важливим здобутком творчої праці Т.М. Лисянської є навчальні посібники: «Педагогічна психологія», «Психолого-педагогічний аналіз уроку», «Питання і проблемні ситуації з психології та педагогіки».

Науковий доробок відображено у 200 публікаціях. Під її керівництвом захищено 20 кандидатів психологічних наук. Т.М. Лисянська успішно працює в  Інституті перепідготовки та підвищення кваліфікації  деканом факультету перепідготовки фахівців.

3Відмінник освіти України, професор Л.М. Ширяєва працює на кафедрі з 1991 року, успішно розробляє проблеми мовленнєвої підготовки майбутнього вчителя (близько 70  публікацій), готує кандидатів наук (захищено 5 кандидатів наук), співавтор навчальних посібників з проблеми наукового дослідження «Педагогічне мовлення, комунікативна компетентність», «Психологія агресії», «Професійна комунікативна компетентність майбутнього прокурора». Л.М. Ширяєва вже 10 років очолює вечірній факультет, підготовку на якому  майбутніх психологів здійснює кафедра.

4

Відмінник освіти України, ст. викладач Н.В. Співак, учениця О.В. Скрипченка, працює в університеті з 1988 року, займається проблемою розвитку загальнонавчальних дій дошкільників та молодших школярів. Автор близько 50 наукових публікацій, організатор предметних студентських олімпіад з психології, керівник педагогічної практики з психології, голова профбюро Інституту філософської освіти і науки,  член профкому університету.

5Кандидат психологічних наук, доцент Л.П. Матяш-Заяц працює на кафедрі з 1995 року, відомий фахівець з проблем психології конфлікту, автор навчального посібника «Психологія конфлікту» та ін., має більше  30 публікацій із названої проблематики. Людмила Петрівна профорг кафедри.

6Кандидат психологічних наук, доцент Н.В. Андріяшина працює на кафедрі з 1998 року, розробляє проблеми розвитку уваги учнів та студентів, забезпечує спецкурси з практичної психології та психології управління, здійснює підготовку магістерських робіт та кандидатських дисертацій, має близько 50 публікацій.

7Кандидат психологічних наук, доцент О.В. Темрук працює на кафедрі з 2002 року, фахівець у галузі проблеми «Розвиток особистісної зрілості майбутнього вчителя в процесі професійної підготовки». Автор 40 наукових публікацій серед яких, зокрема, «Тренінг особистісно-професійної зрілості» та «Соціальна психологія: практикум». Успішно керує аспірантами (захищено 3 кандидати наук). Відповідальний секретар фахового наукового видання «Науковий часопис. Психологічні науки», відповідальна за розробку сайту «електронна педагогіка».

8Кандидат психологічних наук, доцент О.В. Строяновська працює на кафедрі з 2002 року в галузі проблематики формування потреби у здоровому способі життя, автор понад 60 публікацій, серед яких посібник «Психологічна служба в системі освіти», «Тренінг формування потреб в здоровому способі життя», успішно працює з аспірантами, відповідає за роботу кабінету психологічного консультування та лабораторії з формування психологічної культури майбутнього фахівця.

9Кандидат психологічних наук С.А. Богданова працює на кафедрі з 2007 року, розробляє тематику пізнавальної активності. Є автором близько 40 наукових праць, серед яких навчальний посібник «Психологія художньої творчості», «Розвиток пізнавальної активності молодших школярів засобами іноземної мови» та навчальний посібник (у співавторстві) англійською мовою «Загальна психологія. Практикум». С.А. Богданова розробила та впровадила в навчальний процес унікальні спецкурси «Психологія релігії», «Психологія культури», «Психологія художньої творчості». Курс «Загальна психологія» викладає англійською мовою.

10Кандидат психологічних наук А.В. Зінченко працює на кафедрі з 2008 року. Захистила дисертацію з проблем медичної психології, забезпечує відповідні курси на вечірньому факультеті. Навчальний курс «Загальна психологія» викладає англійською мовою. Є співавтором навчального посібника англійською мовою «Загальна психологія. Практикум», автором монографії «Психологічні механізми соціальної адаптації хворих з нервово-психічним розладом».

1112Старші викладачі С.П. Сагайдак, І.М. Степаненко, успішно завершують кандидатські дисертації, забезпечують читання ряду навчальних курсів та розробку їх програм. Здійснюють керівництво різними видами навчальних практик.

 

Докторанти і аспіранти

Список аспірантів кафедри психології
Інституту філософської освіти і науки
у 2013 – 2014 н.р.

Аспіранти - І рік навчання

ПІП

Науковий керівник

Форма навчання

Бюджет, контракт

1

Клімова Дарья Володимирівна

Темрук О.В.

Стаціонар

бюджет

2

Горбащенко Тетяна Маркіянівна

Ширяєва Л.М.

Заочне

бюджет

3

Максименко (Міняйло) Світлана Ростиславівна

Долинська Л.В.

Стаціонар

бюджет

4

Шахов В.В.

Лисянська Т.М.

Стаціонар

бюджет

5

Лапшинська Галина Михайлівна

Долинська Л.В.

   

6

Ушакова Катерина Юріївна

Співак Л.М.

Заочна

 

7

Зінченко Олена Вікторівна

Чепєлєва Н.В.

Стаціонар

бюджет

8

Варенич Вікторія Валеріївна

Патинок Оксана Петрівна

Заочна

бюджет

Аспіранти - ІІ рік навчання

ПІП

Науковий керівник

Форма навчання

Бюджет, контракт

1

Василевська Олена Іванівна

Долинська Л.В.

Стаціонар

бюджет

2

Петренко Вікторія Євгенівна

Долинська Л.В.

Стаціонар

бюджет

3

Іщенко Інна Миколаївна

Ширяєва Л.М.

Заочна

бюджет

Докторанти -ІІ рік навчання

ПІП

Науковий керівник

Форма навчання

Бюджет, контракт

1

Крюкова О.І.

Бех І.Д.

Стаціонар

цільова

Аспіранти - ІІІ рік навчання

ПІП

Науковий керівник

Форма навчання

Бюджет, контракт

1

Колісник Людмила Олексіївна

Темрук О.В.

Заочна

бюджет

2

Микитенко Альона Петрівна

Ширяєва Л.М.

Стаціонар

бюджет

3

Могила Алла Сергіївна

Долинська Л.В.

Стаціонар

бюджет

4

Оніщенко Ольга Миколаївна

Білінська О.О.

Стаціонар

бюджет

5

Портяна Олена Володимирівна

Козачук С.А.

Стаціонар

бюджет

6

Руденко Віталій Васильович

Ширяєва Л.М.

Стаціонар

бюджет

7

Волошина (Таран) (Якушко) Катерина Олексіївна

Долинська Л.В.

Стаціонар

бюджет

8

Алієва Еліна Юріївна

Строяновська О.В.

Заочна

контракт

9

Власенко Інна Анатоліївна

Матяш-Заяц Л.П.

Заочна

контракт

10

Онісько Тетяна Анатоліївна

Лисянська Т.М.

Заочна

контракт

Аспіранти - ІV рік навчання

ПІП

Науковий керівник

Форма навчання

Бюджет, контракт

1

Мирошниченко Альона Віталіївна

Андріяшина Н.В.

Заочна

бюджет

2

Гладуш Галина Вікторівна

Білінська О.О.

Заочна

контракт

3

Деревінська Яна Сергіївна

Матяш-Заяц Л.П.

Заочна

контракт

4

Матяш Інна Михайлівна

Темрук О.В.

Заочна

контракт


Історія

КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ

факультету філософської освіти і науки

11 minЗ 1995 року по теперішній час кафедру психології очолює кандидат психологічних наук, Заслужений працівник освіти України, професор Л.В. Долинська.

Після завершення аспірантури Інституту психології в 1976 році, вона  стає викладачем кафедри психології педагогічного інституту імені О.М.  Горького.

Л.В. Долинська автор біля 220 наукових та науково-методичних праць з проблем розвитку самосвідомості особистості, спілкування, особистісно-професійного зростання майбутнього вчителя, активних соціально-психологічних методів навчання, наукова школа якої «Особистісно-професійне становлення майбутнього фахівця-педагога» є продовженням та розвитком доробку попередників Д.Ф. Ніколенка, О.В. Скрипченка та М.В. Левченка. 

Наукові дослідження Л.В. Долинської доводять, що формування особистості майбутнього вчителя на сучасному етапі - це складний процес не лише становлення професійних знань, умінь і навичок, а й перебудови свідомості, системи ціннісних орієнтацій, багатьох усталених стереотипів минулого.  Реалізація цих завдань покладена, перш за все, на дисципліни психолого-педагогічного циклу, через засвоєння змісту яких і повинно відбуватись перенесення нових смислів на дії і вчинки майбутнього вчителя. Саме психологія і педагогіка повинні забезпечити особистісно-професійне зростання студента в навчально-виховному процесі.

Особистісно-професійне зростання майбутнього фахівця у працях Л.В. Долинської розглядається як становлення у ході професійної підготовки професійно-значущих сторін особистості і, перш за все, виходячи з глобальних завдань реформування освіти в Україні - ціннісної сфери та готовності до особистісно-орієнтованого навчання і виховання.

Долинська Л.В. постійно керує аспірантами, підготувала 36 кандидати психологічних наук. З 2005 р. - заступник директора з наукової роботи та міжнародного співробітництва факультету філософської освіти і науки. Є вченим секретарем докторської спеціалізованої вченої ради Д 26.053.10, вченим секретарем експертної ради з психології ВАК України, відповідальним редактором наукового часопису «Психологічні науки» (серія 12).

 22

Склад кафедри  психології у 1999 році

Своїм завданням кафедра психології ставить на сьогодні збереження того духу колективу кафедри, який був закладений великими психологами-попередниками, моральних цінностей, рівня комунікативних взаємодій з колегами і студентами, психологічної підтримки один одного.

Починаючи з 2000-х років, відкриваються ряд нових кафедр психології, на яких продовжують працювати вихованці базової кафедри психології (І.С. Булах, Т.В. Бушуєва, В.В. Волошина,  О.В. Гоголь,  Т.М. Зелінська, Н.П. Зубалій,  О.Б. Мельничук, З.В. Огороднійчук, В.О. Соловієнко, Д.М. Співак, С.О. Ставицька).

Слід зазначити, що кафедри університету, які ведуть підготовку спеціалістів з психології утворюють єдиний науковий простір з тісною співпрацею в рамках роботи докторської спеціалізованої Ради, підготовки фахових наукових видань, проведення конференцій, круглих столів, наукових семінарів, рецензування монографій, дисертацій, магістерських робіт та інших форм наукової  діяльності.

В цілому, навчальна робота кафедри з підготовки вчительських та психологічних кадрів будується відповідно до навчальних планів факультету філософської освіти і науки, факультету української філології та вечірнього факультету, які обслуговує кафедра. Кафедрою підготовлено до друку комплекс навчальних програм для всіх базових курсів психології: „Загальна психологія з практикумом”,  „Вікова та педагогічна психологія”, „Соціальна психологія”, „Конфліктологія”, „Психологічна служба в системі освіти”, „Психодіагностика”, „Історія психології”, „Психологія конфлікту”, „Основи психоконсультування”, „Психологія культури”, які читаються викладачами кафедри  на різних факультетах.

33 min

Крім базових загальноуніверситетських дисциплін на кафедрі розроблено ряд спецкурсів (у тому числі авторських) найактуальнішої проблематики, які розширюють і поглиблюють базову підготовку студентів (не тільки для студентів профільних спеціальностей, а й студентів інших спеціальностей)  та озброюють їх найновішими науково-методичними знаннями: „Психологія стресу”, „Тренінг особистісно-професійної зрілості”, „Тренінг професійного самовизначення”, „Інноваційні тренінгови методики”, „Пізнавальна активність особистості”, „Сучасні теорії особистості”, „Психодіагностика розвитку в нормі та патології”, „Комп’ютерна психодіагностика”, „Методи і методологія психолого-педагогічних досліджень”. Всі вони методично оснащені програмами, деякі – авторськими навчальними посібниками, методичними рекомендаціями і викликають неабиякий інтерес у студентів. Кафедра постійно оновлює тематику спецкурсів і спецсемінарів. Викладачами кафедри широко застосовуються проблемні та «підсилені» лекції, понятійні диктанти, навчальні проекти, ігрові технології, методи контекстного навчання - мікровикладання, тренінги-практикуми, психологічні навчальні дискусії у формі круглих столів, рольових ігор,  дебатів.

Кафедра забезпечує проходження студентами університету  різних видів практики. Для цього викладачами кафедри було розроблено плани  та науково-методичні рекомендації для проходження всіх видів практик. Розроблено журнали: „Журнал педагогічної практики з психології для студентів 4 курсу”, „Журнал педагогічної практики з психології для студентів 5 курсу”, „Журнал психодіагностичної практики для студентів 4 курсу та психокорекційної практики для студентів 5 курсу”.

Майже всі члени кафедри працюють над науковою проблемою - «Соціально-психологічних основи підготовки майбутнього вчителя в Україні».

При кафедрі психології є аспірантура і докторантура за спеціальністю «19.00.07 Педагогічна та вікова психологія».

 

44

Обговорення кафедрою психології дисертаційного  дослідження (лютий 2013 р.)

При кафедрі відкрито науково-дослідний центр «Формування психологічної культури майбутнього фахівця-педагога», який є структурним навчально-науково-методичним підрозділом НПУ імені М.П.Драгоманова, та в рамках діяльності якого проводиться індивідуальне консультування, соціально-психологічні тренінги, науково-методичні семінари, конференції.

Велика увага приділяється професійному зростанню членів кафедри, переважна кількість яких мають вчені ступені, а інші готують кандидатські і докторські дисертації.

Члени кафедри керують науковою роботою студентів, працюючи в окремих  наукових напрямах проблемних груп. Студенти беруть участь у  Всеукраїнських наукових олімпіадах, систематично представляють результати наукових творчих пошуків на міжнародних, всеукраїнських, міжвузівських та  вузівських конференціях, семінарах, симпозіумах, круглих столах тощо. Під керівництвом викладачів кафедри студенти опубліковують наукові  праці - статті у фахових виданнях України та зарубіжжя, тези конференцій.

Періодично кафедра психології організовує і проводить Всеукраїнські  науково-практичні конференції, круглі  столи, семінари, на кафедрі видається збірник наукових праць  «Науковий часопис».

55 min

Президія конференції «Психічний розвиток і навчання в історичній ретроспективі», Київ, 2013 рік 

Кабінет психологічного консультування працює при кафедрі психології з 2004 року. Його діяльність спрямована на виявлення й створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості та підвищення рівня психологічної культури майбутнього фахівця-педагога.  Консультації надаються студентам, аспірантам, викладачам з особистісних, міжособистісних та професійних  проблем.

Кафедра підтримує широкі наукові зв’язки з НАПН України, з інститутом психології імені Г.С. Костюка НАПН України (проводяться спільні науково-практичні конференції, підготовка докторів і аспірантів, здійснюються спільні наукові дослідження); з інститутом проблем виховання НАПН України та інститутом педагогіки та психології професійної освіти (підготовка наукових кадрів, спільні наукові дослідження), а також різними навчальними закладами України, що, безперечно, сприяє зміцненню її статусу та фаховому, науковому і особистісному зростанню викладачів кафедра.

Кафедра тісно співпрацює як з школами міста Києва, так  і різних регіонів України з проблем профорієнтаційної роботи та надання психологічної допомоги учням, батькам і вчителям, проведення спільних наукових конференцій, круглих столів, семінарів.

66

Міжнародна  науково-практична конференція  «Філософські, психологічні та методичні аспекти екологічності освіти».  Організатори: кафедра психології та гімназія НПУ імені М.П.Драгоманова (2012)

 

Робота кафедри психології на інших факультетах

 

Перелік спеціальностей і спеціалізацій для вступу на навчання за освітнім ступенем бакалавр та магістр на різних факультетах

Викладачі кафедри психології ФФОН працюють зі студентами факультету філософської освіти та науки, факультетуукраїнської філології та літературної творчості імені Андрія Малишка, Вечірнього факультету.

Студенти мають можливість, окрім важливої основної спеціальності (філологічної чи філософської), яка виступає відмінною базою для формування широкого світогляду, оволодіти цікавою додатковою спеціалізацією «Практична психологія» та бути практичним психологом не тільки в галузі освіти, а й інших психологічних галузях, застосовуючи сучасні підходи у психодіагностичній, психоконсультативній, психокорекційній, тренінговій та психотерапевтичній діяльності.

Випускники мають можливість працювати практичними психологами у закладах освіти (дитячих садочках, школах, коледжах, університетах, центрах раннього розвитку), психологами у соціальних службах та громадських організаціях різної спрямованості, викладачами психологічних дисциплін у коледжах та вищих навчальних закладах, психоконсультантами в сімейних, кризових та професійних питаннях, консультантами з вирішення конфліктів, тренерами з особистісного зростання, співробітниками науково-дослідних інститутів.

Дисципліни викладаються на високому теоретико-методологічному рівні професорсько-викладацьким складом кафедри психології з застосуванням новітніх освітніх підходів, постійного взаємозв’язку теорії з практикою, відпрацюванням психодіагностичних, психоконсультативних, психокорекційних навичок на практиці, ознайомленням з ефективною діяльністю досвідчених практичних психологів на місцях в різних психологічних структурах. Студенти мають можливість опрацювати власні психологічні проблеми впродовж практичних курсів, а також на базі навчально-методичного тренінгово-консультативного центру „Формування психологічної культури майбутнього фахівця-педагога”.

І. ФФОН

Перелік спеціальностей і спеціалізацій для вступу на навчання за освітнім ступенем бакалавр

Спеціальність 03033 - Філософія
Назва
програми
(спеціалізація)
Кваліфікація Форма навчання Термін навчання
Практична психологія Бакалавр філософії. Практичний психолог. денна/заочна 3 роки 10 міс.

Впродовж навчання за освітнім ступенем бакалаврвикладаються такі курси:

  1. Історія та методологія психології(9 кредитів - 270 годин).
  2. Організація психологічної служби(3 кредити - 90 годин).
  3. Психодіагностика вікового розвитку(9 кредитів - 270 годин).
  4. Психологічна допомога(9 кредитів - 270 годин).
  5. Психологія(9 кредитів - 270 годин).
  6. Психологія конфлікту(6 кредитів - 180 годин).
  7. Тренінг самопізнання(3 кредити - 90 годин).

Перелік спеціальностей і спеціалізацій для вступу на навчання за освітнім ступенем магістр

    Спеціальність 03033 - Філософія*

 Назва програми (спеціалізація) Кваліфікація Форма навчання Термін навчання

    Освітньо-наукові програми

 Прикладна конфліктологія  Магістр філософії. Науковий співробітник. Викладач філософвьких дисциплін. Практичний психолог.  денна  1 рік 10 міс.

Впродовж навчання за освітнім ступенем магістр викладаються такі курси:

  1. Педагогіка та психологія вищої школи (3 кредити – 90 годин).
  2. Психологія особистості (6 кредитів -180 годин).
  3. Методи психологічного дослідження (3 кредити – 90 годин).
  4. Інноваційні технології в практичній психології (6 кредитів – 180 годин).
  5. Психологія впливу та соціальної взаємодії (3 кредити – 90 годин).
  6. Дисципліни за вибором:
  • Тренінг спілкування (3 кредити – 90 годин).
  • Психологія подолання життєвих труднощів (3 кредити – 90 годин).
  • Психологія сімї (3 кредити – 90 годин).
  • Тренінг самопізнання (3 кредити – 90 годин).
  • Тренінг подолання стресу (3 кредити – 90 годин).
  • Психологія творчості, креативності, обдарованості (3 кредити – 90 годин).

ІІ. Факультетукраїнської філології та літературної творчості імені Андрія Малишка

Перелік спеціальностей і спеціалізацій для вступу на навчання

за освітнім ступенем бакалавр

з/п

Галузь знань / Спеціальність

Спеціалізація Сертифікати ЗНО, які подають абітурієнти Кваліфікація після здобуття ступеня бакалавр
1.

01 Освіта/Педагогіка

014. 01 Середня освіта (українська мова і література)

Українська мова і література, зарубіжна література та українознавство

Українська мова і література, зарубіжна література та англійська мова

Українська мова і література, зарубіжна література та літературна творчість

Українська мова і література, зарубіжна література та інформаційно-аналітична діяльність

Українська мова і література, зарубіжна література та літературне редагування

Українська мова і література, зарубіжна література та практична психологія

Українська мова і література, зарубіжна література та історія

Українська мова і література, зарубіжна література та українська мова як іноземна

1. Українська мова та література

2. Історія України

3. Іноземна мова або географія

Бакалавр освіти; учитель української мови і літератури; учитель зарубіжної літератури, та англійської мови; українознавства; історії; інформаційний аналітик; літературний редактор; практичний психолог;фахівець з літературної творчості; учитель української мови як іноземної.

Перелік спеціальностей і спеціалізацій для вступу на навчання

за освітнім ступенем бакалавр на базі молодшого спеціаліста

з/п

Галузь знань / Спеціальність

Спеціалізація Вступні випробування Кваліфікація після здобуття ступеня бакалавр
2.

01 Освіта/Педагогіка

014. 01 Середня освіта (українська мова і література)

(термін навчання – 3 роки)

Українська мова і література, зарубіжна література та англійська мова

Українська мова і література, зарубіжна література та літературне редагування

Українська мова і література, зарубіжна література та практична психологія

1. Фахове вступне випробування з української мови та літератури

2. Додаткове вступне випробування (диктант)

Бакалавр освіти; учитель української мови і літератури; учитель зарубіжної літератури та англійської мови; літературний редактор; практичний психолог;

Впродовж навчання за освітнім ступенем бакалавр (викладаються такі курси:

  1. Вступ до психології (9 кредитів - 270 годин).
  2. Соціальна психологія (6 кредитів - 180 годин).
  3. Психодіагностика (4 кредити - 120 годин).
  4. Психологічна допомога (8 кредитів - 240 годин).
  5. Організація психологічної служби (3 кредити - 90 годин).
  6. Інноваційні психологічні технології (6 кредитів -180 годин).
  7. Дисципліни за вибором:
  • Психологія спілкування (6 кредитів -180 годин).
  • Психологія сім"ї (6 кредитів -180 годин).
  • Психологія подолання життєвих труднощів (6 кредитів -180 годин).
  • Психологія управління (6 кредитів -180 годин).
  • Патопсихологія (6 кредитів -180 годин).
  • Психологія культури (6 кредитів -180 годин).
  • Сучасні теорії особистості (6 кредитів -180 годин).

Перелік спеціальностей і спеціалізацій для вступу на навчання

за освітнім ступенем магістр

з/п

Ступінь / Спеціальність Перелік спеціальностей, на базі яких можна вступати Вступні випробування Кваліфікація після здобуття ступеня магістр
1.

01 Освіта/Педагогіка

014. 01 Середня освіта (українська мова і література)

Українська мова і література

Журналістика

Іноземна мова

1. Фахове вступне випробування з української мови та літератури

2. Іноземна мова (ЗНО)

3. Додаткове вступне випробування (диктант)

Магістр освіти; викладач української мови і літератури; вчитель зарубіжної літератури та англійської мови; українознавства; історії; інформаційний аналітик; літературний редактор; практичний психолог.
2.

03 Гуманітарні науки

035.01 Філологія

(українська мова і література)

Українська мова і література

Журналістика

Іноземна мова

1. Фахове вступне випробування з української мови та літератури

2. Іноземна мова (ЗНО)

3. Додаткове вступне випробування (диктант)

Магістр філології; викладач філологічних дисциплін; вчитель зарубіжної літератури та англійської мови; українознавства; історії; інформаційний аналітик; літературний редактор; практичний психолог.

Впродовж навчання за освітнім ступенем магістр викладаються такі курси:

1. Профілактика та врегулювання конфліктів(4 кредити - 120 годин).

2. Практикум із психології консультування(6 кредитів - 180 годин).

3. Основи профорієнтації(8 кредитів - 240 годин).

4. Дисципліни за вибором:

  • Психологія стресу (3 кредити - 90 годин).
  • Тренінг професійного самовизначення (3 кредити - 90 годин).
  • Етнопсихологія (3 кредити - 90 годин).

Навчальні дисципліни

  1. Історія та методологія психології.
  2. Психологія.
  3. Вступ до психології.
  4. Соціальна психологія.
  5. Організація психологічної служби.
  6. Психодіагностика вікового розвитку.
  7. Психологічна допомога.
  8. Психологія конфлікту.
  9. Тренінг самопізнання.
  10. Педагогіка та психологія вищої школи.
  11. Методика викладання психології У ВНЗ.
  12. Технології сучасної психотерапії.
  13. Аксіопсихологія.
  14. Психологія професійної кар’єри.
  15. Психологія мотивації.
  16. Психологічні основи інклюзивної освіти.
  17. Психологія професійних деструкцій.
  18. Психологічна безпека особистості.
  19. Віково-психологічне консультування.
  20. Актуальні проблеми консультативної психології.
  21. Ділове консультування.
  22. Розвиток толерантності та навичок міжкультурної комунікації.
  23. Проективна та диференціальна психодіагностика.
  24. Психологічна реабілітація учасників бойових дій та їх сімей.
  25. Психопрофілактика та психокорекція дитячих психотравм.
  26. Групові форми психологічної реабілітації.
  27. Психологія міграції.
  28. Методологія командовторення.
  29. Груповий коучинг.
  30. Методика підготовки тренера.
  31. Психологічний супровід важкохворих.
  32. Психологія депривації.
  33. Методологія юридичної психології.
  34. Консультування в руслі позитивного підходу.
  35. Когнітивно-поведінкова терапія.
  36. Психологія політичного піару.
  37. Психологія особистості.
  38. Психологія спілкування.
  39. Методи психологічного дослідження.
  40. Інноваційні технології в практичній психології.
  41. Психологія впливу та соціальної взаємодії.
  42. Тренінг спілкування.
  43. Психологія сім’ї.
  44. Тренінг подолання стресу.
  45. Психологія творчості, креативності, обдарованості.
  46. Психологія подолання життєвих труднощів.
  47. Психологія управління.
  48. Патопсихологія.
  49. Психологія культури.
  50. Сучасні теорії особистості.
  51. Профілактика та врегулювання конфліктів.
  52. Практикум із психології консультування.
  53. Основи профорієнтації.
  54. Психологія стресу.
  55. Тренінг професійного самовизначення.
  56. Етнопсихологія.
  57. Основи психокорекції.
  58. Основи профорієнтації та психологія здібностей.
  59. Консультативна психологія.
  60. Експериментальна психологія.
  61. Основи психотерапії.
  62. Реабілітаційна психологія та психогігієна.
  63. Гендерна психологія та психологія статі.
  64. Психотерапія деструктивної та залежної поведінки.
  65. Основи психоаналізу та практична психологія особистості.
  66. Тренінг особистісного зростання.
  67. Психологія лідерства, іміджу та піару тощо.

Друковані праці

Колективом кафедри підготовлено підручник «Загальна психологія», посібники «Вікова і педагогічна психологія», «Педагогічна психологія», «Загальна психологія. Хрестоматія», «Вікова психологія. Хрестоматія», «Педагогічна психологія. Хрестоматія», «Загальна психологія. Практикум», «Загальна психологія. Інформаційне забезпечення змісту практичних занять», «Вікова і педагогічна психологія. Інформаційне забезпечення змісту практичних занять», «Психологія конфлікту», «Психологічна служба в системі освіти», «Психологія художньої творчості», «Геронтопсихологія», «Соціальна психологія. Практикум», «Загальна психологія» (англійською мовою) та ряд інших навчально-методичних посібників, з грифом Міністерства освіти і науки, якими користуються усі вищі навчальні заклади України.

1

234

 

 

 

 

 

 

 

Поширенню навчально-методичної літератури колективу кафедри сприяє сайт «електронна педагогіка», на якому впродовж його роботи розміщено більше 130 підручників та посібників.

photo5470091071859042720photo5470091071859042719

 

Науковий часопис

Завантажити вимоги

Кабінет психологічного консультування

Кабінет психологічного консультування працює при кафедрі психології Інституту філософської освіти і науки з 2004 року. Його діяльність спрямована на виявлення й створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості та підвищення рівня психологічної культури майбутнього фахівця-педагога.

З 23 лютого 2012 року кабінет психологічного консультування працює в межах навчально-методичного тренінгово-консультативного центру „Формування психологічної культури майбутнього фахівця-педагога” Інституту філософської освіти і науки та реалізує його мету: формування та підвищення рівня психологічної культури майбутніх фахівців.

Робота кабінету психологічного консультування керується Законами України „Про освіту”, „Про вищу освіту”, „Про наукову та науково-технічну діяльність”, „Положенням про дослідницький університет”, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 року № 163, наказом МОН України № 631 від 01.11.2005 р., „Положенням про психологічну службу системи освіти України”, затвердженим наказом Міносвіти України № 127 від 03.05.1999 р. (у редакції наказу Міністерства освіти і науки Українивід 02.07.2009 № 616), „Положенням про кабінет практичного психолога в закладах освіти”, затвердженим наказом Міносвіти України № 691 від 19.10.2001 р., „Етичним кодексом психолога”, прийнятим на І Установчому з’їзді Товариства психологів України 20 грудня 1990 р. в м. Києві, „Нормативами часу на основні види роботи практичного психолога”, розробленими Національним центром продуктивності Міністерства праці України та затвердженими наказом Міністерства освіти України № 339 від 07.12.1995 р.

Впродовж навчального року викладачами кафедри через проведення консультацій реалізуються такі завдання:

- сприяння повноцінному особистісному розвитку майбутніх фахівців-педагогів, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання, саморозвитку та підвищення власної психологічної культури;

- профілактика і корекція відхилень в особистісному розвитку студентів;

- просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури майбутніх фахівців-педагогів;

- оптимізація психологічного мікроклімату в студентських групах Інституту, взаємовідносин між викладацьким складом та студентами;

- надання консультативно-методичної допомоги студентам та співробітникам Університету;

- сприяння підвищенню якості підготовки фахівців: бакалаврів, спеціалістів, магістрів, аспірантів та докторантів.

У роботі кабінету психологічного консультування бере участь увесь професорсько-викладацький склад кафедри психології. Результати консультативної діяльності фіксуються в журналі обліку роботи кабінету (дата, інститут, прізвище, ім’я, по-батькові, проблема, методи роботи). Слід зазначити, що консультації надаються студентам, аспірантам, викладачам факультету української філології та факультету філософської освіти і науки з особистісних, міжособистісних та професійних проблем. Зміст проблем консультацій може змінюватися в залежності від сезонності (наприклад, восени збільшується кількість звернень з приводу підвищення депресивності та тривожності), наявності залікової чи екзаменаційної сесії (зменшення рівня стресовитривалості, збільшення тривожності та напруженості), адаптації до навчального процесу на першому курсі (збільшення тривожності, зниження рівня ефективності спілкування).            

Слід зазначити, що професорсько-викладацьким складом кафедри психології планується збільшення кількості проведених консультацій за рахунок консультативної роботи не тільки зі студентами стаціонарного відділення, а й заочного та вечірнього тощо.    

Запрошуємо на безкоштовну психологічну консультацію!

У цій категорії немає статей. Якщо дочірні категорії показуються на цій сторінці, то вони можуть містити статті.

Додаткова інформація